Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Saattohoito

Re: Äitini kuolema lähellä..

Hei!

Pari omalle kohdalle sattuvaa asiaa nousi sinun kirjoituksestasi.

Äitisi halusi, että jatkaisit elämääsi niin kuin ennen. Käyt töissä niin kuin ennenkin. Minä ehdottelin miehelleni, että jäisin pois töistä hänen viimeisten viikkojen ajaksi. Emmehän silloin tietenkään tienneet kuinka pitkästä ajasta oli kyse. Viimeiseen asti hän halusi, että käyn töissä normaalisti. Kuolemaa edeltävänä päivänä hän "antoi minulle luvan" jäädä kotiin. Meillä sattui olemaan samaan aikaan käymässä kotisairaalan hoitaja ja samantien minulle oli järjestetty sairausloma.

Koskaan ei tiedä, kuinka pitkä aika on vielä edessä. Miehelleni annettiin kaksi kuukautta ensimmäisen leikkauksen yhteydessä. Hän eli sen jälkeen vielä seitsemän kuukautta. Lääkäritkin voivat arvioida tilanteen väärin. Ihan lähellä kuolemaa sairaanhoitajat näkivät ulkoisista merkeistä, että kuolema on lähellä. Vuorokauden aikana kaksi hoitajaa varoitti minua lopun olevan lähellä.

Kevät etenee. Toivottavasti jaksat nauttia siitä ja saada luonnosta myös lisää voimaa.
hi ma | 7.5.2010 klo 11:22:52