Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Saattohoito

Re: Äitini kuolema lähellä..

Kiitos vastauksista.

Lääkäri on siis sanonut että peli voidaan viheltää poikki kun me niin halutaan. En siihen pysty. En voisi sanoa äidilleni ettei sinua ravita enää mitenkään. Niin kauan kun äitini kanssa voi sanoja vaihtaa, niin hänet on pidettävä hengissä. En halua ottaa eutanasiaa harteilleni, vaikka ei tuota ilmeisesti eutanasiana pidetä.

Kyseinen lääkäri on ollut negatiivinen keväästä asti. Ja jos pelkästään häntä olisi kuunneltu, äitimme olisi jo kuollut, ei oli kotona montaa kertaa käynyt, eikä olisi kesää nähnyt. Me omaiset olemme hänet hengissä pitäneet - mitä lääkäri ihmettelee ja arvostaa tavallaan.

Nyt mietimme laitammeko äidille suonen sisäisen ravintoletkun vai ravintoletkun suoraan mahalaukkuun - en ymmärrä niistä mitään. Mutta jos ne toisivat äidilleni vaikka kuukauden lisäaikaa, niin sen haluaisin. Äitimme kun kuitenkin viikko sitten vielä vieraili kotona - eikä hän ole niin poissaoleva kuin mitä lääkärin mielestä on. Vielä kun hän hymyilee vitsille, hän on tässä maailmassa. Äitimme ei mielestäni kärsi tällä hetkellä kivuista. Eihän tuo tietenkään elämää ole, mutta koska äitimme itse ei ole sanonut että lopetetaan tämä touhu jo...niin en minäkään niin voi tehdä.

Nyt olen itse flunssassa, ja muutenkin pää hajoaa, että tuntuu etten pysty ajattelemaan....
Huolehtija taas | 5.10.2010 klo 13:21:44