Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Saattohoito

Re: Äitini kuolema lähellä..

Äitini on ollut nyt puoli vuotta sairaalan hoitolaitoksessa. Käynyt välillä yökylässä kotona. Nyt tilanne on lähtenyt huononemaan. Äitimme ei enää pysty syömään ollenkaan. Hän oli meinannut tukehtua, jonka myötä yllättäen on päädytty siihen että ravintoa saa vain suonen kautta. Tuntuu hurjalta. Kauanko niin voi elää? Lääkärin näkökulmasta äitimme tilanne on huono, on ollut jo pitkään. Mutta itse emme koe asiaa ihan niin, sillä olemme edelleen kotikäyntejä säännöllisesti pystyneet järejestämään. Nyt en kyllä enää tiedä onko se mahdollista. Pyysin keuhkokuvauksen jotta edes tietäisimme onko siellä jotain. SEn vastauksia odotellaan. Mitään massiivisia tt-kuvauksia ei tässä vaiheessa edes oteta. On todennäköistä että aivopesäkkeet ovat jälleen kasvaneet, sillä nieleminen meni aivan mahdottomaksi eikä puheesta tahdo saada selvää.

Kysyin missä vaiheessa olemme satatohoidossa - kuulemma tavlalan olemem siinä olleet jo pitkään - sen raja on häilyvä. Itse pidän satatohoitona viimeistä paria viikkoa. Ilmeisesti emme kuitenkaan ihan vielä siinä ole, vaikka välillä tuntuu, että äitiämme ei enää niin vaan aina saa hereille. Mutta sitten taas toisena päivänä voi olla pirteämpikin.

Viime talvesta asti olen tienyt, ettei äitimme todennäköisesti seuraavaan talveen tulisi elämään. Kuukaudet ovat menneet nopeasti, ja ilmat ovat alkaneet jo ikävästi viilentyä.

Rankat viikot edessä.

Huolehtija.
Huolehtija taas | 2.10.2010 klo 21:45:08