Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Miten tästä eteenpäin?

Hei,
sinulla on aika samanlainen tilanne kuin minulla oli. Syöpä ei ollut ehtinyt levitä, imusolmukkeet olivat puhtaat. Syöpäkasvain tutkitaan tosi tarkasti ja tulosten mukaan määrätään hoito. Minulla kasvain oli lievästi hormonivasteinen, olin ns. rajatapaus sille tarvitaanko sytostaatteja. Lääkäri suositteli niitä, enkä uskaltanut kieltäytyä hoidoista. Ajattelin, että sitä en kestä, jos jotain pahaa ilmaantuukin myöhemmin, kun hoitoa ei tehty loppuun asti.

Sinun kannattaa tosiaankin kuntoilla ja yrittää saada itsesi niin hyvään fyysiseen kuntoon kuin mahdollista. Siitä on etua, jos sytostaatteja tarvitaan. Ja muutenkin.

Minä olen nyt läpikäynyt kaikki 6 cef:iä, sädehoitoa ei tule. Selvisin kohtuullisen hyvin sivuvaikutuksista ainakin osaksi erittäin hyvän fyysisen kunnon ansiosta. Hoitojen aikanakin pyrin liikkumaan aina kun se oli mahdollista, mutta en syyllistänyt itseäni lepopäivistä. Kannattaa olla itselleen armollinen ja uskoa, että myös lepo on hyväksi. Juosta voi myöhemminkin. Yritin pahoina hetkinä ajatella, että tämä on nyt vain tämän hetken paha olo, se menee ohi, ja kohta jaksan taas. Niin myös kävi.

Nyt tuntuu siltä, että olen ollut menneen talven ajan jossain pyörremyrskyn silmässä, enkä voi oikein käsittää, että elämä kolmen viikon sykleissä on nyt ohi. Tämäkin vaatii totuttelua. Näköjään kaikkeen tottuu, kuten joku viisas on joskus sanonut, että "kulkiessa tien vaivoihin tottuu, niin että perille päästyä ihmettelee: tähänkö asti vain?"

Rohkeutta ja voimia!
Cinne
Cinne | 12.5.2014 klo 22:53:55