Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Syöpä ja elämänkatsomus

Re: Elämä jatkuu jossain.....

Kirjoitit Ilonak siitä miten olet valmistautunut kuolemaan ja miten olet selvittänyt näitä asioita lapsillesi.Tämä on oikein ja näin pitää tehdäkin.Samoin mulla on kaksi aikuista tytärtä, ja he tietävät hyvin tarkkaan miten tämä sairauteni etenee.Niin ei heillekään pitäisi olla sitten niin vaikeaa kun päiväni loppuvat.Näin se ei useinkaan ole, kuolema on niin lopullinen asia, että siihen ei meistä kukaan pysty valmistautumaan normaalina tapahtumana.
Kirjoitit myös, että olisi mukava päästä kurkistamaan tuon puoleiselle, vaan sinne ei pääse katsomaan kuin vasta sitten kun aika on täällä täysi.Tämä on meille jokaiselle kuuluvaa uteliaisuuden viettiä.Kirjoitit myös,että olet aina ollut valmis kaikenlaisiin seikkailuihin, varmaan elämä on ollut näin mielenkiintoisempaa. Minä taas olen enemmän realisti,ajattelen, että näin ne asiat menevät.Ehkä joskus riskinotto jossain asiassa olisi kannattanut,vaan olisiko elämänlaatu sitten ollut parempaa? Tuskin!Ei minun elämässäni mitään vikaa ole ollut.Työni olen aina tehnyt hyvin ja olen edennyt siinä.Olen elänyt onnellisen avioliiton ,kasvattanut ja kouluttanut lapseni hyvin.Mammonan perässä en ole juossut, eikä sitä minulle ole kertynytkään, vaan toimeen olen tullut.

Kuitenkin,kun tämä elämä nyt lyhenee koko ajan ,niin uteliaisuus ja jonkinlainen pelko siitä mitä tuon puoleinen on tulee yhä useammin mieleen.Samoin se miten asiat menevät täällä sitten kun olen pois. No,uskon, että ne menevät ihan hyvin,eikä ne asiat enää sitten vaivaakaan minua.Monenlaisista asioista puhuminen ja huolehtiminen on kuitenkin tehtävä täällä niin kauan kun kaikki aistit toimii.
Kauniita päiviä ja reipasta mieltä kaikille!!
aarsu | 24.3.2008 klo 10:24:37