Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Onkohan minulla syöpä?

Re: Patti rinnassa -fibroadenooma??

Lääkärit ei ihan kauheen tarkkaan ole mulle kertonut miten ne mun möllykät siellä on.
Kun kävin mammossa ja sen jälkeen myös ultrattiin, niin silloin radiolofi kuka sen teki ja otti myös samalla sitten ohutneulanäytteen, sanoi vaan että siellä on reilu sentin kokoinen kasvain, joka myös näkyy hyvin mammo kuvissa.
Kun sitten otti sitä ohutneulanäytettä niin ravisteli tissiä kunnolla ja sanoi, että ottaa reilusti soluja kun kasvaimen ympärillä on samnannäköistä kudosta , että saa niistä samalla solut tutkittavaksi.

Ohutneulanäytteen tulos olis siis luokka kolme, joten jouduin paksuneulanäytteeseen myös.
Se otettiin sitten sairaalassa ja kun lääkäri ultrasi rintaa niin siinä mulle vasta selvis ,että siinä isoimman kasvaimen ympärillä on pienempiä samannäköisiä kasvaimia niin ainakin 8 kpl, kaikkia ei saanut välttämättä samaan kuvaan.
Lääkäri otti kolme koepalaa.
Tulos oli fibroadenoomaa ja mastopatiaa.

Nyt kun menin leikkaukseen ja lankamerkkaukseen , niin siellä ultrattiin myös.Sen teki lääkäri jonka takinpielessä luki ylilääkäri.
Hänen ilme oli todella hämmästynyt kun näki kaikki mollukat ja sanoi siinä, että fibrot on heille ihan tosi yleisiä, mutta että ne kasvaa näin ryhmissä, niin on todella tavatonta.Ultrasi tosi pitkään ja mumusi itsekseen jotain ja kauan mietti miten tekee sen merkkauksen..Eli oikeestaan hän oli ensimmäinen joka ääneen sanoi että jotain outoa tässä on...
No nyt ne on leikattu pois ja kudosta niiden ympäriltä ja rasvaa kanssa.Tuloksia siis odotellaan..

Lapsia meillä on neljä.Esikoinen täytti tänä vuonna 18v poika,toinen poika täyttää tänä vuonna 16v,tyttö täyttää 15v ja sitten loppuvuonna tyttö täyttää 3v.
Sitten on lauma koiria,kissoja ja pari hevosta.
En heille kovinkaan paljon ole puhunut mitään kun en itsekkään mistään mitää tiedä.Ettei turhaan huolestuisi.
Silloinkun tää rumba alkoi niin isoille sanoin, että on kasvain löytynyt ja se varmaan poistetaan.Olen sitten sairaslomalla ja katotaan mitä lääkärit siitä sitten sanoo.Uskon kyllä että ne on kuullet mun puhumassa esim.puhelimessa ystävieni kanssa jne. Mutta kovasti ne ovat halunneet auttaa kotitöissä ja koiran ulkoilutuksessa nyt leikkauksen jälkeen =)

Mulla se mieskirurgi laittoi silloin myös lähetteen gynenpolille just myös kystien yms varulta.Mulla on niitä aina joskus ollutkin, mutta nyt oli kaikki ok.

Itseäni jotenkin ärsyttää kun lääkärit on tosi hiljaisia eikä paljon tykkää puhua tilanteesta.Ja kuten totesit itsekkin niin netistä ei tälläisesta tilanteesta tietoa löydy.
Fibron poistost kylläkin mutta on yksi-kaksi niitä poistettu.
Olen myös surffaillut kaikennäköisillä sivuilla nytkun aikaa on ollut,kun pikkutyttö on päivät ollu tarhassa.

Juu ens viikolla ollaan molemmat taas viisaampia=)
Hauskaa viikonloppua ja tulehan kertomaan kuulumiset kun niitä saat!
marbe | 17.3.2012 klo 12:24:43