Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Onkohan minulla syöpä?

Re: Patti rinnassa -fibroadenooma??

Juu, ymmärrän hyvin, aika on pitkä täälläkin :=)

Sain eilen kirurgin kiinni puhelimella ja hän oli oikein ymmärtäväinen asian kanssa. Jo tänään tuli postista kutsu röntgenpolille ensi vkon torstaiksi. Eli 22.3 ultrataan ja ehkä mammografia otetaan myös ja sitten ma 26.3 leikataan. Olen todella tyytyväinen tähän, saan vähän enemmän tietoa, että kuinkahan suuri leikkaus on tiedossa.

Rinnassa on nyt siis fibroadenomaksi tähänastisten tutkimusten mukaan todettu möykky, jossa on kolme kasvainta kiinni toisissaan. Tuo on n. luumunkiven kokoinen. Sen jälkeen on ilmestynyt paljon syvemmälle niin ikään liikkuva, selvästi isompi ja epätasaisempi möykky. Viimeisin löydös on ekan patin alla oleva, kuin iso liikkuva ”levy”.
Joko mun tissi on nyt oikein suuttunut ja kivettänyt rauhaskudosta tai sitten tapahtuu jotain kummaa. Nettilääkäröintini perusteella kyseessä voisi olla ns. fylloidi tuumori, jonka voi sekoittaa fibroon ja joka voi kasvaa nopeaan.

Soittele ihmeessä jo itse perään, jos vaikka osaisivat sanoa jotain! Oliko sinulla Marbe etukäteen tiedossa sairasloman pituus, jos siis käyt töissä…? Itse olen tyhjentänyt kalenterin niin, että viikko on ihan tyhjää ja seuraavakin on tyhjennetty pakollisista menoista. Joudun tekemään aika tiukan ensi vkon, jotta saan pöydän puhtaaksi, kun yksi akuutti homma on päällä. Kukaan ei tietysti ole korvaamaton ja tarvittaessa voi olla sitten pidempään poissa. Tykkään vaan itse saada asiat tiettyyn pisteeseen. Toisaalta on myös hyvä, kun ensi vkolla on puuhaa, ei ehdi niin paljon ihmetellä mielessään tätä. Eilen terapiasiivosin hullun lailla ja nyt koti kiiltää ;=)

Mainitsit, että urheilurintsikat ovat hyvät. Varmaan semmoiset ovat paremmat, joissa on hakaset edessä tai takana, niitä pään yli pujotettavia ei varmaan pysty laittamaan päälle…?
Kirsikka68 | 14.3.2012 klo 17:47:02