Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Onkohan minulla syöpä?

Re: Patti rinnassa -fibroadenooma??

No niin, vihdoin tässä koneen ääressä rauhassa.

Minäkin sain hyviä uutisia :=) Rinnassa on se alkuperäinen 3-osainen fibroadenoma, mutta kaikki muu on mastopaattista kudosta. Jostain syystä, ehkä paksuneulan ja stressin vaikutuksesta rinnan oma kudos on ärsyyntynyt ja kerääntynyt sellaisiksi pateiksi.

Leikkauksessa kannattaa radiologin mielestä ottaa vain fibroadenoma pois ja jättää mastopaattinen kudos rauhaan. Seurata tietysti pitää säännöllisesti, mutta käsittääkseni sen pitäisi rauhoittua ja pattien "sulaa" pois.

Itse olin aika varma, että tilanne oli tuollainen. Jostain kumman syystä sitä vaan usein yrittää henkisesti varaantua pahempaan. Kuitenkin, jos saa oikein huonoja uutisia, ei siinä etukäteisvalmistelut auta. Itse huomaan, että välillä mietin tässä, että olinko liian optimistinen... mutta onneksi sitten tajusin, että mieluummin niin päin.
Kirsikka68 | 22.3.2012 klo 17:54:59