Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Onkohan minulla syöpä?

Re: Patti rinnassa -fibroadenooma??

Täällä Keski-Suomen keskussairaalassa kuuluu ilmeisesti rutiiniin, että keuhkokuvat otetaan.

Tilanne on se, että rinnassa on kolme yhteenkasvanutta kasvainta samoin kuin sinulla, eli yksi iso ja kaksi pienempää siinä ympärillä. Näitä on pidetty fibroadenomana ainakin tähän asti. Uusi ongelma on se, että ihan viimeisen vkon aikana rintaan on kasvanut lisää patteja toiseen kohtaan.

Leikkaus on minulla ma 26.3 ja siihen asti kaikki on epämiellyttävästi auki. Kirurgi ei osannut sanoa mitä ne uudet patit ovat. Jos ne ovat siellä vielä leikkausaamuna, radiologi tsekkaa ne. Kaikki patit ns. lankamerkitään ennen leikkausta. Mitään lisätutkimuksia ei tehdä sitä ennen, joten leikkauksen suuruus selvinnee minulla vasta itsellenikin silloin.

Lääkäri hieman puoliääneen tuumi, että kyseessä voisikin olla ehkä ns. fylloidi. En sitten älynnyt kysellä siinä lisää. Googlasin tuota fylloidia ja oikeastaan kaikki tieto oli englanniksi. Minun patit saattaisivat olla hyvinkin fylloideja, sillä ne ovat ilmaantuneet ja kasvaneet nopeasti, ovat ikäiselleni (43v.) tyypillisempiä kuin fibrot, ne voidaan helposti sekoittaa fibroihin jne.

Onnea sinulle leikkaukseen!! Kerrothan sitten miten meni...
Kirsikka68 | 4.3.2012 klo 18:59:24