Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Onkohan minulla syöpä?

Re: Patti rinnassa -fibroadenooma??

Hei!

En osaa vastata kysymykseesi, mutta olen itse ihan samassa tilanteessa.
Ainoana erona, etten löytänyt pattia, vaan rinta alkoi imetyksen loputtua kipuilla ja sen perustella hakeuduin tutkimuksiin.
Ensin tehtiin pelkkä ultra ja se todettiin normaaliksi ja sanottiin, että kipuilu normaalia hormonaalista ja johtunee imetyksestä palautumisesta.
Kipu kuitenkin jatkui ja hakeudun puolenvuoden kuluttua uudelleen tutkimuksiin, nyt tehtiin mammografia, jossa todettiin epäsymmetriaa ja tiivistymä keskellä rintaa.
Edelleenkään ultrassa ei näkynyt mitään, joten löydös syvemmällä.
Nyt sitten ensi tiistaina menen neulanäytteen ottoon ja siitä sitten kahden viikon kuluttua kuulemaan tulokset ja tekemään leikkaussuunnitelman.

Pelottaa ihan järjettömän paljon, mammografia tuloksen jälkeen tuntui että henki ei kulje, järkytys oli kamala. Kaikki pahimmat skenaariot tulivat heti mieleen.
Vähän ehdin jo rauhoittua, mutta nyt tänään kun soittivat tutkimus aikaa niin pelko nosti uudelleen päätään. Seuraavat 2.5viikkoa tulevat olemaan piinaavia ja mahdollisesti aika myös sen jälkeen jos jotain pahaa löytyy.
Minullekin sanottiin, ettei viitettä pahalaatuisuuteen, mutta pitää tutkia koska ei voida olla varmoja mikä tiivistymä on. Nyt sellainen olo, että tuo "ei viitettä pahalaatuisuuteen" oli vain rauhoittelua eikä loppupeleissä merkitse mitään. Se että nyt kirurgin katsottua lähete, minulle varattiin heti aika leikkaussuunnitteluun, ei kuulosta kauhean positiiviselta.

Oletkin ehkä saanut omat tuloksesi jo, toivottavasti uutiset olivat hyviä. Itsekin koitan nyt pysyä vahvana, ihan vaan lastenkin takia. Pienin on vasta 1-vuotias.
Hyvää jatkoa sinulle.
Kessi | 21.1.2011 klo 17:31:57