Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Onkohan minulla syöpä?

Re: Patti rinnassa -fibroadenooma??

Nyt on paksuneulanäyte otettu. Ainakin täällä meidän sairaalassa otetaan rutiinina samalla myös keuhkokuva, mutta kun se oli otettu muutama viikko sitten, vein kuvat mukana ja uutta kuvaa ei tarvinnut ottaa. Kuva oli ihan puhdas, se oli otettu pitkittyneen flunssan vuoksi.

Jännitin neulanäytettä niin, että hyvä etten pyörtynyt. Ihan turhaan. Toki puuduttamisprosessi oli aika pitkä ja epämiellyttävä jollain lailla, mutta ensimmäisen piston jälkeen ei kipua tuntunut.

Epämiellyttävää se oli lähinnä siksi, että ne kolme kasvainta olivat yhdessä rykelmässä kiinni toisissaan ja kovapintaisia. Lääkäri joutui tökkimään neulaa eteenpäin moneen kohtaan yrittäen saada neulankärjen jokaisen kasvaimen sisään vuorollaan. Puudutusprosessi kestikin ainakin 5 min. Sen jälkeen itse paksuneula ei tuntunut juuri yhtään. Hieman samanlaista tökkimistä kuin puudutusneulalla. Näytteitä otettiin 4 kpl.

Myös tämä lääkäri sanoi pitävänsä niitä fibroina, mutta toki sanoi ettei ole varmaa ennenkuin on tutkittu näytteet. Eli hyvänlaatuisuuden todennäköisyys on suurempi kuin esim. syövän.

Tapaan reilun viikon päästä kirurgin ja kuulen tulokset. Olen ymmärtänyt, että poistetaan joka tapauksessa, oli mitä tahansa. Pikkuleikkaushan se on jos ovat fibroja, mutta onhan siitä oma vaivansa. Pääasia kuitenkin, että ovat sitten poissa.
Kirsikka68 | 21.2.2012 klo 20:53:21