Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Kokemuksia toipumisesta ?

No hei!

Viimeisestä cefistäni on kohta kaksi kuukautta ja huomenna saan viimeiset säteet (25). Ylihuomenna on lääkärin "lopputarkastus", missä saan ilmeisesti Tamofen-reseptin ynnä muuta informaatiota.

Töissä olen käynyt nyt viikon, omasta tahdostani, osa-aikaisena. Tähän asti töihinmeno on tuntunut hyvältä idealta vaikka kai se aika olisi kotonakin mennyt. Kuitenkin olen joka aamu iloisin mielin jatkanut säteiden jälkeen töissä.

Hiukset minulta eivät lähteneet kokonaan, harvenivat kyllä. Nyt on noin 2 cm:n mittainen tumma ja tiheä sänki. Hyvältä näyttää. Ehkä vielä muutaman viikon pidän peruukkia. Ripset lähtivät jossain vaiheessa osittain, samoin kuin kulma- ja muut ihokarvat, mutta kaikki ovat kasvaneet takaisin. Ripset ehkä hieman pidempinäkin!

Muistelen myös olleeni aika väsynyt viimeisestä cefistä, mutta pikkuhiljaa päivien pidentyessä olen itsekin piristynyt. Mitään käänteentekevää heräämistä ei ole tapahtunut. Väsymystä on edelleen mutta ei hallitsevana oireena. Saatan nukkua silloin tällöin pienet päiväunet, tosin tein sitä "terveenä" ollessanikin. Nyt olen enää osa-aikasairas :)

Koko sytoajasta muistuttaa lähinnä vain saamani ylipaino. Siitä on yllättävän vaikea hankkiutua eroon, osin siksikin, kun antoi itselleen sairaana luvan syödä kaikkea mikä vain maistui. Nyt olisi aika valita järkevämmin. Aika on mennyt ihan huimaavaa vauhtia, kun pääsin sädeputkeen, aiemmin aika ja ajatus kulkivat hitaasti aina seuraavaa sytostaattia odotellessa ja entisestä toipuessa.

Hyvää kevään jatkoa minunkin puolestani! Elämä voittaa.
Maat | 7.4.2014 klo 20:56:34