Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Kokemuksia toipumisesta ?

Minulla loppuivat sytot elokuun lopulla ja myrkyt olivat samat kuin sinulla. Säteitä sain 33 kertaa ja ne loppuivat marraskuun alkupuolella. Tamofenia menee 5 v.
Olen toisella kierroksella. Ensimmäisellä kerralla 2000-luvun alussa sain hoitona 6 x CEF:n.
Ensimmäisen kierroksen olin koko sytoajan sairaslomalla, nyt osan aikaa sytoista töissä. Säteistä olin melkein koko ajan sairaslomalla. Nyt tuntuu, että mitä kiirettä sinne töihinkin oli sytoaikana, mutta silloin tuntui, etten jaksa koko ajan olla kotona. Töissä sain muuta ajateltavaa ja pääsi normaaliin arkeen kiinni.

Täytyypä kyllä sanoa, että hyvin olen toipunut viimeisestäkin mankelista. Olen 47 v ja peruskunto oli hyvä ennen hoitoja. Aloitin ryhmäliikuntatunnit säteiden aikana ja alkuun tuntui, ettei jaksa tehdä juuri mitään, mutta siitä se kunto lähti nousemaan.

Minulla ei ollut turvotusta juurikaan, sytonuha oli. Muistin kanssa on jotenkin ollut vähän häikkää. Vatsa herkästi menee ummelle vieläkin. Suonia ei CEF:n jälkeen enää kiristä, eikä kipuile.

Hiusten kasvu ollut hidasta, ainakin omasta mielestä. Sytojen jälkeen ei noin 3-4 viikkoon tapahtunut juuri mitään. Sitten alkoi sänkeä tulla päähän. Joulukuussa jätin peruukin pois. Kaksi kertaa olen käynyt niskatukkaa ja korvallisia leikkauttamassa. Kihartuvat päältä.
Ripset eivät lähteneet ihan kokonaan harvenivat vain. Melko pian ne kasvoivat takaisin.

Tällä hetkellä vietän ihan normaalia elämää ja toivon, että tauti pysyisi poissa.
Jos töistä pois on vakavan sairauden takia, niin tuskin kukaan töissä ajattelee, että laiskottelusta on kyse. Oman voinnin mukaan töihin paluu. Hyvää kevättä!
Santruzka | 7.4.2014 klo 20:39:38