Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Kokemuksia toipumisesta ?

Minulla todettiin ärhäkka her2 positiivinen levinnyt rintasyöpä. Minulta poistettiin vasen rinta ja kainalo evakoitiin heinäkuussa 2013. Kun sitten menin syöpäklinikalle hoitosuunnitteluun oli etäpesäkkeitä myös rintakehän imusolmukkeissa ja maksassa muutama pieni. Sitten alkoi rankat sytostaatti/herceptin hoidot. Sain 5 kk:n aikana 18 kertaa sytostaattia ja 9 kertaa herceptiniä mikä on siis täsmälääke tälle mun syöpätyypille. Ensimmäiset isot tutkimukset marraskuun lopulla. Lääkäri oletti etäpesäkkeiden pienentyneen. Mutta minulta oli kaikki poissa. Tässä kohtaa voin sanoa vain KIITOS HERRALLE!!!

Sitten jatkettiin kuitenkin sytostaattia vielä toiset 3 kk samalla laillla ja taas isot tutkimukset. Joista jällleen helmikuun 25. pv sain hyviä uutisia. Nyt sitten jätettiin sytostaatti pois ja saan toistaiseksi pelkkää herceptiniä. Kauanko en tiedä. Tulevaisuudesta emme tiedä. Olen ollut sairaslomalla 30.07.2013 alkaen. Ja loppuu 31.08. Sitten alkaa työttömyys ja työnhaku. Mutta odotan sitä innolla.
Jos vakavasta sairastumisesta voi sanoa mitään hyvää niin olen levännyt ja nauttinut elämästä. Tehnyt asioita, joita ei työelämässä ollessa ehtinyt ja jaksanut. Ja niiden kautta olen saanut paljon voimaa.
Mulle ei oo tulossa ollenkaan sädehoitoo eikä ainakaan vielä hormonilääkitystä.
Sain siis viimeiset sytostaatit paklitakseli 12.02. Sen jälkeen olen saanut ripset ja kulmakarvat takaisin. Hiukset kasvaa ja kuinka ihanaa on todellakin pian saa käyttää shampoota. On ihana silittää päätä ja tuntea hiukset. Varmaankin pääsen peruukista eroon kesään mennessä. On nimittäin melkoisen hiostava. Myöskin muut sivuoireet ovat poissa eli kuivuvat limakalvot, makuaistimuutokset, näpyt naamassa, rakot suussa. Jalat ovat voimaantuneet todella hyvin. Palasin viime torstaina viikon mittaiselta Israelin matkalta, jossa käveltiin ja kiipeiltiin paljon viikon aikana mutta jaksoin kaiken erittäin hyvin.
Koen siis todella hyvin toipuneeni vaikka hoidot tulivat tosi tiheällä syklillä.
Tsemppiä kaikille hoitoihin ja hoidoista toipuville!
Annuli62 | 16.4.2014 klo 22:17:32