Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Kokemuksia toipumisesta ?

Hei!
Minulla loppuivat sytohoidot marraskuun viimeisellä viikolla, siis 3*Doke + 3*Cef. Elimistö väsyi hyvin noihin viimeisiin hoitoihin, kahdesta viimeisestä Ceffistä tuli kuumeista neuropatiaa josta ensimmäinen hoidettiin sairaalassa antibiooteilla ja viimeisen Ceffin jälkeen tuli myös kuumetta, (neulasta alkoi vaikuttamaan vasta 9 päivän jälkeen), mutta penisilliiniä silloin siihenkin sain. Minullahan perustautina alla on MS-tauti, joten ei voi täysin tietää mitä jäi näistä. Tällä hetkellä saan Tamofen lääkettä, sen 5 vuotta ja tämä aiheuttaa minulle näitä ällöttäviä kuumuuskohtauksia, täysi hiki päälle; samaan aikaan tulee paha olo ja tekee mieli hypätä mihin tahansa kylmään paikkaan siltä istumalta. Kipuja on nivelissä aika paljon ja varsinkin yön jälkeen on hankala päästä liikkeelle, jopa jalkapohjat ovat kipeät. Hiukset kasvavat hyvin; tällä hetkellä on tukka yllättävänkin tumma ja kovin kihara (sitä varmaan on pisimmillään tuollaiset 6 senttiä, peruukin heivasin pois melko heti, muistaakseni tammikuussa, kun oli jo sänkeä sen verran, ettei kaljua kohtaa enää missään näkynyt, näiden kuumuuskohtauksienkin takia peruukin käytön lopettaminen oli helpotus, nyt on vapaampi olo. Tukka alkoi minusta työntämään sänkeä melko heti viimeisen Ceffin jälkeen. Nyt on toukokuussa(apua)eka mammografia ja ultraääni, MS-taudin seurannassa pään magneettikuvauksessa olin eilen ja siis toukokuun alussa on nämä ultrat ja muut. Olen aivan kauhuissani, ja minua pelottaa niin vietävästi että tuolla kainalossa kasvaa jotain (mulla poistettiin siis koko rinta ja osa imusolmukkeista, kaikki koetulokset olivat ärhäkkää rintäsyöpätyyppiä gradus 3:a her-geenin kera). Minulta löytyi imusolmukkeista (8 tutkittu) yhdestä kasvainsoluja (ei siis kuulemma tarkoita varsinaista syöpäkudosta) mutta eivät silloin tehneet mitään enempää kokeita tai imusomukkeiden poistoa ja siksi olen varma että sinne jäi jotain, eikä myöskään säteitä annettu. Voi kamala, miten tästä pelosta: pääseekö tästä ikinä eroon. Tsemppiä kaikille!!!
Helina | 11.4.2014 klo 23:49:48