Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Kohdunkaulan syöpä - mitä edessä?

Moi! Mulla todettiin alkava kohdunkaulan syöpä 2011. Samaan syssyyn alkuraskauden keskenmeno sekä aika loop-konisaatioon. Mulle tehtiin lopulta kaksi loop-konisaatiota, koska ekasta löytyi adenokarsinoomaa eli syöpäsoluja lieriösoluissa. Toisen loopin jälkeen tulokset olivat ihan hyviä. Olen käynyt 3kk-6kk välein kontrolleissa sen jälkeen, mutta solumuutoksia edelleen on. Viimeisimmässä kontrollissa ei pahanlaatuisuuteen viittaavaa, mutta kuitenkin atypiaa ja tiettyä epävarmuutta papan tulkinnassa. Olen alkanut harkitsemaan kohdunpoistoa, koska en jaksaisi enää näitä solumuutoksia. Kaiken kaikkiaan mulla on ollut näitä jo lähemmäks 10 vuotta. Yksi lapsi löytyy, onnenhippunen. Minkä ikäisiä ootte kohdunkaulan syöpäläiset? Minä oon 38v. Tsemppiä alkuperäiselle kirjoittajalle! Odottelut on aina pahimpia.
sandalfon | 15.12.2014 klo 10:03:14