Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Kohdunkaulan syöpä - mitä edessä?

Joo Elsaliina, sitähän se on, odottelua. Mä kestin todella huonosti noita odotteluja. Töissä saatoin istua vaan ja tuijottaa tietsikkaa, olin ihan poissa pelistä. Sitten jäinkin sairaslomalle, kun loopin jälkeinen vuoto ei meinannut lakata ollenkaan. Jouduin vielä uudestaan leikkauspöydälle ja haava poltettiin umpeen.

Nyt jälkeenpäin se tuntuu aika käsittämättömältä, että on jaksanut epävarmuutta näin kauan. Uskoin lääkäreitä, kun he aina sanoivat mulle, että keho yleensä korjaa solumuutokset. Ei sitten korjannut, vaan meni syövän puolelle. Viimeisimmässä kontrollissa sairaalassa sanoivat, että pääsen sairaalan seurannasta jo pois jos tulokset ovat hyviä. Niin ei kuitenkaan käynyt, vaan se sama epävarmuus jatkuu. Nyt tuntuu, että oon tullut tieni päähän tämän jaksamisen kanssa ja tuntuisi parhaimmalta luopua kohdusta. Meillä on suvussa myös kohdunrungon syöpää, joten... Ei se maailma siihen kohdunpoistoon lopu, monen kohdalla se voi olla myös helpotus. Riippuu tilanteesta.

Tsemppiä sulle leikkauksen odotteluun!
sandalfon | 15.12.2014 klo 20:50:36