Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Kohdunkaulan syöpä - mitä edessä?

Leikkaus onnellisesti ohi, vaikka en sieltä ihan seuraavana päivänä kotiutunutkaan. Kolme päivää meni palautuessa operaatiosta siihen kuntoon, että pääsin viimein jouluruokien rippeitä maistelemaan. Jälkivaivoja on vaikka muille jakaa, pissa ei tule, mustelmia taas tulee joka paikkaan ja tänään käytiin jo uusi mutka sairaalassa tarkistamassa mistä johtuu jalan turvotus. Onneksi vain imunesteet ei kierrä, eikä löytynyt suonitukoksia. Kirsikkana kakun päällä vietin joulun synnytysosastolla, kun gynen operariivinen osasto on suljettu pyhien ajaksi. Yllättäen vanhat arvet lapsettomuudesta repeytyi auki pahemman kerran kun katseli mammoja vastasyntyneiden kanssa heti kohdunpoiston jälkeen.

Positiivisella puolella, hoitajat sairaalassa oli aivan ihania ja jaksoivat istua ja jutella aina, kun tarvitsin. Mies otettiin jouluyöksi mun viereen nukkumaan ja tärkeimpänä, leikannut lääkäri totesi, että uskoo, ettei syöpä ollut levinnyt. Pikku hiljaa tästä palaudutaan.

Ninalle tsemppiä ensi viikon lääkärikäyntiin, toivotaan, että saat hyviä uutisia. Kyselit ketjun alussa myös leikkauksesta toipumisesta - mulla on toipuminen toki ihan alussa, mutta ainakaan kivuliasta tämä ei ole, ärsyttäviä pikkuremppoja vain jotka rasittaa enemmän henkisesti kuin fyysisesti. Näin ainakin minulla.
Elsaliina | 27.12.2014 klo 18:26:49