Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Miesten syövät

Re: Munuaissyöpä, osa 2.

Niin mä luen myös paljon jenkkisivuja kidneycancer.org ja ne on myös ihan samaa mieltä siitä että sädehoitoa käytetään luustometojen kivuissa. Munuaissyöpä on resistanssi sädetykselle. Kuulemma. Ja on koitettu.
Itse olen hoidettavana Helsingin Syöpäklinikalla ja onkologini tietää kyllä munuaissyövistä aikas paljon ja käy aikas usein Usassa kuulemassa uutuuksista ja uutisista. Itse on kylläkin ollut jo ihmessään kun lääkeyhtiöt kehittää vaan lääkkeitä yhden vaiheen levinneeseen munuaissyöpään ja jokaiselta yhtiöltä on tullut markkinoille saman vaiheen lääke. Ei keskitytä siihen parantavaan tai viimeiseen hoitoon niin. Lääketeollisuus on suurinta businesstä ja inhimillisyys on metsässä.
Ja kyllä olen myös kuullut tuosta Intiasta ja lukenut henkilöistä joiden etäpesäkkeitä on poistettu siellä.
Koneet ovat aivan huippuluokkaa.

Itse olen ihmetellyt kaikkein eniten pääkaupunkiseudulla sitä kuinka paljon onkologit vastustavat etäpesäkkeiden leikkaamista. Muissa levinneissä syövissä esim keuhkometastaaseja leikataan pois.
Eli myös Suomessa on paljon eroja hoidoissa ja leikkauksissa jopa samoissa levinneissä syövissä.

Itselläni on keuhkoihin levinnyt munuaissyöpä ja yksi meta on vatsassa. Minulle on jouduttu tekemään kaksi leikkausta tänä aikana siis muita sairauksia. Kohtu poistettu sekä suolta poistettu divertikkelien vuoksi. Pyysin kirurgeja poistamaan samalla vatsametastaasin, kukaan ei suostunut. Ensinnäkin minulla ei ole tehty histologista tutkimusta kasvaimesta mikä on vatasassa mutta meillä suomessa kaikki nappulat mitä levinneen syövän aikana löytyy ovat automaattisesti syöpäkasvaimia ilman koepaloja tai muita.

Kuitenkin olen tyytyväinen että minulla on hyvä lääkehoito ja eka lääke Votrient on vaikuttanut jo kohta 3 vuotta, vielä on lääkkeitä tarjolla.

Jos joku uskautuu tuon Medifi.fi kautta lähtemään Intiaan niin kertokaa. Hygienia ym siellä on aivan huippuluokkaa.



sm | 13.3.2014 klo 20:57:34