Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Miesten syövät

Re: Munuaissyöpä, osa 2.

Olen syönyt Sutentia vajaa 1,5 vuotta, hoitojakso 4 viikkoa lääkettä + 2 viikon tauko. Ekat 3 kk annos oli 37,5 mg/pv ja sen jälkeen 25 mg/pv. Vaste on ollut hyvä ja sivuoireetkin vähäiset. Alussa oli suukipua, johon sain helpotusta imeskelytableteista, nyt kilpirauhasen vajaatoiminta, johon on lääkitys, ja jalkapohjissa arkuutta kävellessä. Viimeisimmän hoitojakson alussa oli muutaman päivän kutiava ihottuma, mutta johtuiko se Sutentista - en tiedä. Edeltävällä tauolla sairastin flunssan, jota olen potenut aiemminkin juuri taukoviikolla. Olen pystynyt käymään kokoaikatyössä vaikka toisinaan väsyttää ja työviikon lopussa takki on usein aika tyhjä.

Sairaushistoriastani sen verran, että oikea munuaiseni poistettiin marraskuussa 2012, jolloin oli havaittuna laajat keuhkometastoinnit ja levinneisyys myös imusolmukkeisiin. Sutentin syönnin alettua keuhkopesäkkeet pienenivät ensimmäisen noin puolen vuoden aikana ja sitten arpeutuivat, myös imusolmukkeet ovat palanneet normaalin kokoisiksi eikä uusia pesäkkeitä ole tullut. Seuraava kuvaus ja lääkäri on ennen juhannusta.

Tsemppiä kolleegoille ja hyvää kesää kaikille!

kapybara | 22.5.2014 klo 23:37:31