Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Miesten syövät

Re: Munuaissyöpä, osa 2.

Moi Masa,

Vaikka ei ole mukavaa, että olet joutunut meidän sairastavien joukkoon, on hienoa että päätit kirjoitella tänne palstalle.

Minulta poistettiin oikea munuainen syksyllä 2012, jolloin syöpä oli jo levinnyt keuhkoihin ja imusolmukkeisiin. Runsaan vuoden olen nyt syönyt Sutentia kuuden viikon jaksoissa, 4 viikkoa lääkettä ja 2 viikkoa taukoa. Kilpirauhasen vajaatoiminnan sain kylkiäisenä, mutta muuten lääkkeen sivuoireet ovat olleet vähäisiä. Minulle on siis ollut melko helppo lääke, mutta kuten täältä palstalta voi lukea, niin sivuoireet eri lääkkeistä ovat kovin erilaiset eri henkilöillä. Elelen lähes samaan malliin kuin ennen sairastumista ja yritän pitää mielen positiivisena.

Toivotaan, että Sutent pelittää sinulla hyvin! Ja peleistä puheen ollen - lentopallo on hieno laji. En ole sitä itse harrastanut, mutta innolla seurasin tässä taannoin telkkarista Suomen maajoukkueen huippujännittäviä otteluita.

Hyvää vointia sinulle ja kaikille muillekin palstalaisille!
kapybara | 13.2.2014 klo 21:17:42