Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Elämä syövän jälkeen

Re: paksusuolen syöpä

Hei Kohtalotoverit,

Pisti silmääni nuo kommentit, että täytyy itse olla tarkkana sen suhteen, että pääsee kaikkiin kontrolleihin,joihin kuuluukin.
Mulla on samansuuntaisia kokemuksia.Suolistosyöpä leikattiin helmikuussa- 07.Sitten oli puolen vuoden sytostaattihoito ja sitten vielä avanteen sulku. Koko tuon liki vuoden ajan oli tarkka seuranta mutta sitten tipuin ikäänkuin tyhjän päälle.
Mulle oli sanottu, että seuranta-aika on 5 vuotta ja kaksi ekaa vuotta on tarkastukset puolen vuoden välein ja sitten kerran vuodessa.
No, eka tarkastus oli maaliskuussa -08 ja silloin sanottiin, että vasta vuoden päästä tarttee seuraavan kerran tulla.
Ensin olin iloinen, että jee,tilanne on hyvä ! Sitten alkoi kuitenkin ihmetyttää, että mites tää näin menee.
Tuli käynti työterveyslääkärille ja siellä kerroin tilanteeni.Ko lääkäri sanoi, että joku virhe täytyy jossain olla jos mun seuraava tarkastus on vasta vuoden päästä.Täytyis kuulemma ilman muuta olla puolivuosittain.
No, minä taas soittelemaan sairaalaan mutta ongelma olikin kun olen saanut hoitoa eri kaupungeissa,eri sairaaloissa: tuli tunne, että en oikein kuulunut enää minnekään.
Mutta kannatti soitella sillä nyt tuli kutsu tarkastukseen lokakuun lopulla.
Eli mitä tästä opimme?-Ehkä sen, että täytyy vaan olla itse aktiivinen oman hoidon ja seurannan suhteen.
Viime käynnillä vielä kysyin lääkäriltä, että millaisista vaivoista/oireista pitää hakeutua lääkäriin ja hän sanoi, että kaikki vatsan alueen kivut pitää tutkituttaa.
Siispä tuli tunne, että jos pitää taas sitten alkaa ihan alusta ja jonotella terveyskeskuksessa ja pyytää lähetteitä eteenpäin tms niin ollaan taas lähtöruudussa.
Nyt kuitenkin odottelen hyvillä mielin kontrollia ja toivon tietysti hyvä uutisia.
Mukavaa syksyä kaikille samoja asioita pähkäileville
t.vapaa pudotus
vapaa pudotus | 11.9.2008 klo 03:34:52