Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Elämä syövän jälkeen

Re: paksusuolen syöpä

Heips

Minun paksusuolen syöpä todettiin kesäkuussa ja leikkaus heinäkuussa. Sytostaattihoidot alkoivat elokuussa ja nyt olen hoitojaksoista ohi. Olen sairaslomalla tammikuuun loppuun ja olisi tarkoitus lähteä töihin helmikuussa. Minun kohdallani syöpä oli levinnyt suolen läpi vatsaan ja imusolmukkeisiin. Olen nyt ainakin vuoden ajan tarkkailussa jotka ovat 3kkn välein.Minun syöpääni ei saatu leikkauksella pois joten joudun elämään tämän mörön kanssa joka sekuntti. Olen niin sanotussa stabiili tilanteessa syövän kanssa.Eli se voi uusia hyvinkin pian tai pysyä hiljaa useita vuosia. Olen onneksi ollut hyvä kuntoinen ja liikkunut aina mikä nytkin on paras lääke pitämään pään kasassa. Minulla on kaksi koiraa jotka pitävät liikkeellä. Ilman niitä ja miehen tukea en olisi varmaan näinkään hyvässä elämän vireessä. Eteen päin vaan normaali elämää. Joka päivä ja joka hetki on nautittava elämästä ja sen hienoudesta. Hyvää vointia ja tsemppiä.
reetu | 9.1.2008 klo 12:49:30