Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Elämä syövän jälkeen

Re: paksusuolen syöpä

Olen pahoillani kun sinulta löytyi maksan levinnäisyys. Varmasti tunnelataus on nyt suuri ja ymmärän hyvin myös lastesi pelon. Hyvä kuitenkin, että olet asiasta heidän kanssaan jutellut ja siihen ei paljon muuta voi todeta kun antaa aikaa. Huomasin ainakin itse, että vaikka nuorimmalle olin syövästäni kertonut, niin vasta nyt hän on asian oikeastaan sisäistänyt ja niin, että olemme keskustelleet hyvin realistisesti näistä asioista. Aika ja avoin keskustelu on auttanut paljon ja nyt vasta tytärkin rohkastui puhumaan omista peloistaan ja tunteistaan hyvinkin avoimesti, mikä ei varmasti ole helppoa kun on "murkkuikäinen" ja se jo sinänsä on melkoista tunnemyllerryksen aikaa. Stytohoidot varmasti pelottavat ja jännittävätkin. Ajattele kuitenkin, että kun niitä saat sairaalassa, olet hyvässä hoidossa ja seurannassa ja apu on aina saatavilla. Itselläni on oxaliplatin tehnyt ainakin 3 reaktiota tiputuksen aikana ja aina on lääkäri erikseen kutsuttu paikalle ja hoitajat käyneet tiheästi varmistamassa vointia. Jokainen reakoi hoitoihin varmasti omalla tavallaan, mutta yleiskäsitykseni on, että kohtuu hyvin hoitoja siedetään. Usko ja lu ota, että kaikki menee hyvin! Vielä tuosta tunnepuolesta sen verran, että kummasti sitä yrittää tsempata ja olla näyttämättä kaikkea sitä mitä pään sisällä pyörii. Itse olen nyt hyvinkin avoimesti kertonut kaikkein läheisimmille ihmisille omista peloista ja tunteista, näin olen sitten saanut myös ne läheiset kertomaan omista peloistaan ja tunnoistaan mitä heillä on, hekin ovat minua niiltä koittaneet säästellä. Lopputulos on ollut se, että ollaankin sitten itkeskelty ja pähkitty yhdessä ja saaneet entistä enemmän voimaa toisistamme. Sinulle Onnea leikkaukseen ja hoitoihin ja miljoonasti energiaterveisiä.
eijuli | 28.6.2009 klo 12:28:31