Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Elämä syövän jälkeen

Re: paksusuolen syöpä

Hei kaikille.
Lupasin kirjoitella Joulun jälkeen.
Tänään kannan pulloa toista päivää, huomenna
se otetaan pois. Se olikin sitten kuudes kerta.
Vielä on tukkaa päässä, maanantaina ennen hoitoja kävin kuntouinnilla, 1500m meni aikaan 37,55min. Töissä olen ollut
säännöllisesti hoitojen aikana. Jollain tavalla on ihmeellinen olo. Huolimatta syövästäni ja hoidostani 'tavallinen' arkielämä sujuu tosi mukavasti. Niinpä nautin jokaisesta hyvästä päivästä selvin päin ja arkipäivästäkin nauttien.
Sivuvaikutuksia on jonkin verran, jatkuvaa kuvottavaa makua suussa, nenän limakalvot herkät, niistäessä punaista limaa.
Nenääni suihkuttelen apteekista saatua ceridal-öljyä.
Kylmänarkuutta on sormissa ja kasvoissa, kädet kuivuvat ja rasvaa saa panna reilusta. Myös suun limakalvot ovat kovilla.
Kaikki nämä kuitenkin vain 'pientä' kiusaa, joiden kanssa pärjään.
Olen kiitollisena ottanut saamani hoidot kuitenkin vastaan, omaksi hyväkseni ne kuitenkin tehdään. Hoitajani Meilahdessa, Susanna, suhtautuu tosi hienosti meihin potilaisiin, tietoa tulee ihan sopivassa määrin. Hoitohuoneessa on ryhmäterapiaistunnot vauhdissa jo muutaman minuutin totuttelun jälkeen. Uskomatonta, miten valoisia elämänasenteita ihmisillä on huolimatta vaikeista sairauksistaan. Nämä keskustelut ovat olleet minulle hyväksi avuksi toipumiselleni sekä taistelussa syöpätautiani vastaan.
Suuri kiitos siitä kaikille kohtalokumppaneille.
Toivottelen taas reipasta mieltä kaikille.
Omalta osaltani olen huomannut, että asenne ratkaisee tässäkin jutussa. Kunhan saa aina pääparkansa vakuutettua siitä, että periksi ei anneta, niin jaksaa tehdä ihmeitä omalle elämälleen.
Palaan taas ruutuun keväämmällä.
Jakakaamme kokemuksiamme, se helpottaa ainakin meikäläisen elämää!
kotisatama | 9.1.2008 klo 17:54:24