Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Elämä syövän jälkeen

Re: paksusuolen syöpä

Elämää on syövänkin jälkeen, varmasti! Samoihin aikoihin minullakin todettiin paksunsuolensyöpä, kuin sinulla. Oli anemiaa, selkäsärkyä ym. epämääräistä, sitten tulikin tukos suolistoon, siitä lähti rullaamaan tutkimusrumba. Heinäkuun lopulla päivystysleikkauksena poistettiin 7 cm:n kokoinen kasvain, muutamiin imusolmukkeisiin se oli levinnyt, siksi olivat jatkohoidot tarpeen.Hoidoksi määrättiin puoli vuotta sytostaattihoitoa, eli tiputus polikliinisesti joka toinen viikko, maanantaisin ja sen viikon syön Xelodaa 2x2 500 mg/ päivässä. Näistä johtuen on ollut minulla voimakkaat kylmän oireet, en tahdo pystyä hengittämään ulkoilmaa, siksi olenkin ollut tupatyttönä kylmien ilmojen ajan.Sormet, ranteet ja jalat ovat kuin paleltuneet, kun käyn ulkona, vaikka olisi suojasää..Kateeksi käy, kun katselen ihmisiä ulkona lenkillä..Niin, myöskin ne limakalvo-oireet kuuluvat kuvioon, niistää saa punaista limaa, A-vitamiinitipat ovat lievittäneet sitä oiretta. Noo, aikansa kutakin, vielä yksi kahden viikon jakso on jäljellä, sitten innolla lenkille ja uimaan, sekä muuta mukavaa harrastamaan.Liikunta auttaa kyllä sitten palautumaan normaaliin arkeen, pitää vaan saada itsensä oikein kunnolla motivoitua siihen.Todellakin, hoitohenkilöstö Savossakin on ollut todella empaattista ja asiantuntevaa, tietoa olen saanut kaikkeen mitä vain olen osannut kysyä. Nyt toivon vain, että hoidot auttavat niin, että sais elää ainakin jonkin aikaa ihan normaalia elämää ilman sairaala-aikatauluja ja tabletteja Vointi kyllä vaikuttaisi oikeinkin mukavalta, ei ole selkä kipeä,anemia poissa..(toistaiseksi ainakin) Oikein hyvää jatkoa sinullekin, kirjoittelehan joskus, kuinka homma etenee..
Kareliina | 30.1.2008 klo 14:26:00