Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Syöpä ja elämänkatsomus

Re: Taistele vai sopeudu?

En ole osannut taistella tätä tautia vastaan ollenkaan. Ei ole tuntunut siltä. Sopeuduin ajatukseen heti helposti. Nyt on minun vuoroni sairastaa. Oli leikkaus ja hoidot. En kokenut niitä rankkoina vaikkakin voimat ne veivät. Ihmettelin miten väsynyt olin kun palasin töihin.
Niskakarvani nousivat pystyyn kun hyvää tarkoitavat ihmiset puhuivat taistelusta. En tiedä mitään mitä minun olisi pitänyt tehdä toisin jotta en olisi saanut tätä tautia tai mitä vastaan taistella hoitojen aikana. Annoin itselleni luvan olla väsynyt ja yritin nauttia kaikesta pienestä ympärilläni.
Appeni kuoli 10v sitten ja silloin anoppi ja mieheni sisarukset koko ajan toitottivat sitä ettei hän voi vielä kuolla. Sitten kun se tapahtui he jotenkin romahtivat. Olenkin itse sanonut että jos selviän tuolla liikenteessä työmatkat niin ei tarvitse pelätä muutakaan. Uskon että minun aikana lähteä täältä on sitten kun aika on. En aio voimia kuluttaa olemattomia vastaan vaan ottaa kiitollisuudella sen mitä tulossa on.
meikku | 13.3.2008 klo 19:11:32