Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: "Tuore" rintasyöpä ja neuvoa kyselen

Hei pitkästä aikaa!

Niin vain minulta jäi vastaamatta kokemukseni peruukin ostosta talvella. Minulla sytostaatti- ja sädehoidot ovat vieneet aika tavalla keskittymis- ja aloitekykyä sekä muistia.

Peruukin osto ei ollut minulle helppoa. Kävin parikin kertaa sovittamassa 2 eri liikkeessä ja lisäksi makutuomarini otti minusta valokuvia eri mallit päässäni, joita sitten kotona itse ja perheen kanssa katsoimme ja lopulta päädyin tiettyyn peruukkiin. Sitä tosin piti vielä 2 kertaa muokata leikkaamalla ennenkuin alkoi tuntua omalta. Palvelu peruukkikaupoissa oli ystävällistä ja kärsivällistä tällaisenkin "päättämättömän" kanssa.

En ollut vakuuttunut peruukkini sopivuudesta minulle kuitenkaan ennenkuin se oli ollut tammikuun sukujuhlissa tulikokeessa. Siellä monet sanoivat, että peruukki sopii minulle, mutta itse vakuutuin siitä lopullisesti vasta, kun olin nähnyt juhlassa otettuja valokuvia.

Peruukkini on keinokuituinen ja minusta keinokuituiset olivat luonnollisemman näköisiä. Kotona en peruukkia käytä, koska se on kuuma. Onneksi on huiveja ja verkkomyssyjä, joita voi nyt kesällä pitää ainakin kuumimpina päivinä helpottamaan kuumotusta.

Talvi oli pitkä matka, joka vaihe vaiheelta päättyi toukokuun puolenvälin sädehoitojen loppumiseen. Sytostaattihoitojen jälkeen olin henkisesti ja fyysisesti väsynein. Oli jotenkin ontto olo kaiken hoitoryökytyksen jälkeen ja ajattelin, että nyt ei auta muu kuin vaikka päällään seisoen käydä sädehoidot läpi, päivä kerrallaan. Nyt olen iloinen, että saan virvoittua kesästä ja olenkin tehnyt kaikenlaista sellaista, mikä minua erityisesti virkistää. Elokuun puolivälissä paluu työhön, vähän helpotettuna. Silloin on myös kontrolli, mikä varmasti jännityttää.

Lämmintä kesänaikaa kaikille!

Marjoan
Marjoan | 2.6.2014 klo 15:10:44