Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: "Tuore" rintasyöpä ja neuvoa kyselen

Hei kaikille!

Totta on, että kyllä ystävyyssuhteet punnitaan vaikean sairauden kohdatessa. Olen kovasti yllättynyt ja pettynytkin, kun pari ns. läheistä ystävää ovat vetäytyneet taka-alalle, enkä ensin tajunnut, että mikä on jutun nimi.
Sitten selvisi, että kumpikin oli niin kauhuissaan sairaudestani, että eivät uskaltaneet edes tekstarein kysellä kuulumisiani, tämä selvisi, kun otin heihin itse yhteyttä. Se hiljaiselo heidän taholtaan oli suuri pettymys, mutta täytyy vaan ymmärtää,että joillekin ystävän sairastuminen on liian kova pala sulateltavaksi.
Lähimmät sukulaiset ovat olleet tukena, mutta se kaikkein lähin sukulaisistani on itse sairastunut, kasvain suolistossa, tutkimukset kesken vielä.
Se on tuottanut minulle suurta huolta, ja yritän oman sairauteni lisäksi tukea häntä sen minkä suinkin pystyn ja jaksan. En mitenkään voi kuvitella, että hylkäisin omien pelkojen takia hänen tukemisensa.
Mutta niinhän se on, että kaikki me olemme erilaisia ja suhtaudumme asioihin eri tavoin.Se on vaan hyväksyttävä, että kaikki eivät " pysy kelkassa " mukana.

Kaikille jaksamista sairauden keskellä!

mexita
mexita | 7.12.2013 klo 22:50:19