Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: "Tuore" rintasyöpä ja neuvoa kyselen


Hei neuvoa kyselevä tuore rintasyöpäpotilas!

Peruukkien maksumääräys näyttää olevan paikkakuntakohtainen. Omassa maksumääräyksessä ei ollut merkitty hintaa, mutta kampaamossa näytti paremmat peruukit olevan hinnaltaan n.400E.
Nämä peruukit ovat keinokuitua, mutta yllättävän hyvännäköisiä.
Kampaaja näytti minulle myös 900 euron hintaista oikeista hiuksista tehtyä, mutta mielestäni keinokuituiset olivat paremman näköisiä siihen verrattuna. Luulen, että tuossa kalliissa olisi pitänyt maksaa hintaero omasta pussista.
Kampaamoesitteen sain paikallisesta syöpäyhdistyksestä, maksumääräyksen syöpälääkäriltä.
Kampaaja tilasi minulle sovitettavaksi uusia malleja, vaikka hänellä näytti olevan laaja kokoelma.

Parhaimman tuen saat ihmisiltä, jotka ovat kokeneet saman sairauden.
Jokaisella on varmasti erilainen kokemus riippuen onko syöpä levinnyt ja minkälaiset hoidot saa. Hoitojen vaikutus on yksilöllinen ja toinen selviää vähemmillä oireilla kuin toinen. Seuranta hoitojen aikana on tarkkaa.
Pyydä vain mahdollisimman tuhti pahoinvoinnin estolääkitys, se on puoli voittoa.

Itse olen kertonut tässä vaiheessa rintasyövästäni vain muutamalle ihmiselle, mutta varmaan kun olen selättänyt tämän kokonaan avaudun asiasta enemmän.
Huomasin, että lähipiirissäkin oli joku joka ajatteli minun kuolevan, keskustelu oli sen suuntaista. Sanoin, etten ole itse kyllä ajatellut sellaista vaihtoehtoa, menen rinnanpoistoleikkaukseen ja hoidan syövän pois jos mahdollista.
Sitten on ihmisiä, jotka kertovat kaikki tuttaviensa ja sukulaistensa syövät ja ikävät asiat. Jokaisella meillä on tälläisia tuttuja,
mutta sellaisella asenteella ei kannata lähteä omaansa hoitamaan.

Meillä täällä Suomessa rintasyövän hoito on huippuluokkaa ja paranemisennusteet korkeimmat, kun missään muussa syövässä.
Olen ajatellut, että jos joutuisin valitsemaan, että minkä syövän ottaisin elämäni aikana, kun todennäköisyys sairastua johonkin syöpään on suuri, valitsisin rintasyövän.
Hienoa, että asumme Suomessa, tässäkin hyvä syy sytyttää kynttilä tänään itsenäiselle suomellemme.

Hyvää itsenäisyyspäivää ja positiivista mieltä tätä "syöpäpolkua" taivaltaessa.

Tv. Manti
manti | 6.12.2013 klo 10:47:12