Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Miesten syövät

Re: Robottijonoon

Tervetuloa vaan tähän jengiin,jota kukaan ei ole vapaaehtoisesti itselleen valinnut.
Pohdintasi on suorastaan erinomaisen selkeä ja osuu naulan kantaan. Itse olin vähän kahden vaiheilla (mennäkö yksityissektorille HDR-brakyterapiaan), mutta robotin sitten valitsin. Muuten olen toipunut 7 kuukaudessa hyvin, mutta potenssi on selvästi aiempaa huonompi, muttei kuitenkaan olematon ja lääkkeet auttavat jonkin verran. Alhaisen riskin potilaana koeta neuvotella kirurgin kanssa ns. supersäästävästä leikkauksesta (intrafascial prostatectomy), jossa hermot koetetaan säästää mahdollisimman tarkasti. Tässä saattaa olla riskinä kuitenkin (joidenkin tutkimusten mukaan, muttei kaikkien), että saadaan suuremmalla todennäköisyyydellä ns. positiiviset marginaalit. Nämä heikentävät taas ennustetta pitkällä aikavälillä. Minä onnistuin tässä riskinotossani (eli marginaalit olivat tuosta toimenpiteestä huolimatta negatiiviset). Tulos olisi ehkä potenssin (ja ehkä kontinenssinkin)kannalta ollut huonompi ilman sitä.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20573384
Watson | 29.10.2013 klo 22:50:01