Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Miesten syövät

Re: Puolivuotistarkastus

Hei Albert,

mukava kuulla, että asiat ovat kohdallasi enimmäkseen hyvällä mallilla! Toivottavasti verikoe osoittaa asioiden olevan kohdallaan myös PSA.n osalta. Hienoa, että myös erektio toimii!

Nyt kohta 9 kk leikkauksesta täytyy olla kanssasi samaa mieltä, että kyllä elämä on hienoa! Viime syksyn pelot ja leikkauksen jälkeiset vaivat ovat jo aika kaukainen muisto. Väliin koitan niitä tunnelmia mieleen palautella; niistä saa perspektiiviä arjen pieniin harmituksiin. Edelleen mielessä on syvä kiitollisuus leikannutta kirurgia ja muuta Peijaksen hoitohenkilökuntaa kohtaan.

Omalta osaltani kyllä suosittelen leikkausta harkitseville homman pikaista hoitamista. Jos olisin jäänyt aktiiviseen seurantaan, olisivat tunnelmat varmasti tällä erää hyvin erilaiset. Jokainen tietysti harkitsee omalta kohdaltaan, ja tilanteet ovat erilaisia itsekullakin.

Virtsanpidätyskyky on edelleen pysynyt hyvänä ja virtsaamisväli pidentynyt. Kaikkiaan parempi tilanne kuin ennen leikkausta, vaikka varsinaista ongelmaa ei asiassa tuolloinkaan ollut. Olen edelleen tehnyt lantionpohjan harjoituksia. Väliin olen miettinyt niiden poisjättämistä kokeeksi, mutta eivätpä nuo suuri vaiva ole.

Erektio sen sijaan on osoittanut vain vähäisiä elpymisen merkkejä, hiukan kuitenkin. Olen nyt jonkun kerran kokeillut Caverject-pistoshoitoa. Pistäminen ei tunnu niin pahalta kuin voisi kuvitella. Pistostekniikka vaatii hieman harjoittelua. Huonosta tekniikasta (tai jostain ruiskun jumituksesta?) johtuen parilla kertaa teho on jäänyt lähes olemattomaksi. Sitten kun toimii, on teho melkoinen jo 10 mikrogramman annoksilla, joita toistaiseksi olen käyttänyt. Annoskoon voi ruiskusta säätää 20 mikrogrammaan asti. Erektio on hiukan luonnoton, jopa lievästi kivulias, aika erilainen kuin esim. sildenafiilia käyttäen (silloin kun sen kanssa onnistui). On kuitenkin laantunut ennen 4 h rajaa, jolloin pitäisi lähteä lääkäriin, ettei paisuvaiskudos vahingoitu. Vaimo vertasi tuntumaa dildoon, eikä omalta kannaltaaan mitenkään negatiivisessa mielessä :)

Hyvää ja toivottavasti jatkossa vähän aurinkoisempaa loppukesää!

Terveisin,
Jukka

jukka56 | 20.8.2014 klo 20:41:04