Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Miesten syövät

Re: Kahdeksan viikkoa leikkauksesta

Terve Jukka,
Hienoa että olet päässyt takaisin työn ja muiden asioiden pariin!

Avasin tänään ensimmäistä kertaa keskustelupalstaa. Syynä tietenkin että olen nyt siinä samassa leikkausjonossa. Leikkauspäivämäärä ei tiedossa vielä mutta eiköhän se kohta selviä.

Omalta osalta lähtötiedot ovat hieman korkeammat kuin mitä sinulla oli, mutta onhan tässä muutama vuosi enemmän ikääkin. MRS kuvaus uusimmalla menetelmällä (otettu joulukuun tienoilla käyttöön) antoi hieman rankemmat tiedot kuin patologin arvio koepalojen perusteella, muutta pääasia, tässä vaiheessa se että kasvain ei ole lähtenyt karkaamaan kapselin ulkopuolelle, sai lisätukea MRS tutkimuksessa. Olen saanut riittävästi seurata taudin etenemistä lähipiirissä - kun se on lähtenyt leviämään - joten oli helppo hyväksyä leikkausvaihtoehtoa, kun sitä minulle suositeltiin. Ja nyt sitten odotan. Välillä on tosin hieman vaikea mieltää että kehossa on vakava sairaus, kun itse kokee olevansa täysin terve ja jopa "elämänsä parhaassa kunnossa".

Asiallinen ja valaiseva kertomuksesi ja siihen tulleet kommentit erilaisine kokemuksineen antavat hyviä vastauksia moniin mieltä askarruttaneisiin kysymyksiin, etenkin siitä miten palautuu leikkauksen jälkeen, liikkuminen, pidätyskyky ja tietenkin sukuspuolielämä.

Sekin, miten asiat ovat edenneet silloinkin kun kaikki ei ole mennyt heti "ihan niin kuin Strömsö'ssä" on hyvä tietää taustaksi kun yrittää suunnitella tulevaisuutta ja antaa myös paremman valmiuden kohdata omia mahdollisia ongelmia, jos ja kun niitä sitten tulee.

Joten, suuri kiitos sinulle ja kommentoijille! Ja parasta jatkoa.

Luen mielelläni jatkoa - jos haluat kertoa siitä myöhemmin.
Terveisin
Albert61
Albert61 | 24.1.2014 klo 17:23:29