Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Miesten syövät

Re: Puolivuotistarkastus

Hei Jukka ja muut!
En ollut seurannut keskustelua sen jälkeen kun kävin ensimmäisessä leikkauksen jälkeisessä tarkastuksessa. Nyt edessä 6 kk. "määräaikaishuolto" joten asiat palautuvat mieleen.
Mukavaa lukea että PSA on sinun kohdalla pysynyt aloillaan. Onnittelut!

Omalta osaltani asiat ovat myös kehittyneet hyvin - odotan 6 kk verikoetuloksia nyt. Toivon tässä pääseväni mobiiliseurantaan, kuten sinäkin. Kaikki tuntuu hienolta. Etenkin elämä. Vaikka minulla on ollut virtsanpidätyskyvyn kanssa enemmän vaikeuksia kuin sinulla. Ensimmäiset 4 kuukautta se oli aika häiritsevää - enemmän oman mielenlaadun kannalta kuin muuten. (Ainakin minun kohdalla oli hyvä mainita siitä eri tilanteissa esim. työmatkojen yhteydessä, niin ei tarvinnut keksiä syitä sille että neuvottelutaukoja ym tarvitaan. Kukaan ei ihmetellyt (tiesivät leikkauksesta).)

Sitten aikaa myöten pidätyskyky on selvästi kohentunut ja olenkin nyt melko vakuuttunut siitä että se noin vuoden kuluttua leikkauksesta on ihan hyvällä mallilla. Toistaiseksi olen kyllä jotunut käyttämään tippasuojia (nyt yleensä kevyintä mallia) mutta eiköhän niistäkin voi pikku hiljaa luopua. Ja vaikka se tälle tasolle jäisikin, niin ei se nyt suuri ongelma ole, kun miettii miten tässä olisi voinut käydä.

Erektiokyky taas on säilynyt kohtuullisen hyvänä jo alusta, ja tuntuu paranevan sekin.

Joten, riippumatta siitä että virtsanpiätyskyky voisi olla parempi, koen että asiat ovat kokonaisuutena menneet paljon, paljon paremmin kuin mitä silloin uskalsin odottaa, kun olin saanut diagnoosin ja sovittiin leikkauksesta.

Loppukesä-terveisin kaikille!
Albert
Albert61 | 19.8.2014 klo 16:21:46