Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Syöpä ja elämänkatsomus

Re: Jeesustelu

Onhan se hyvä jos jotkut saa uskonnoista turvaa vaikeassa elämäntilanteessa. Tuntuu vaan hölmöltä, kun monet uskovat ei tunnu tajuavan, että monia taas ei uskon asiat hetkauta, vaan silti sitä raamattua/koraania/etc (suomessa yleensä raamattua) tuputetaan joka suuntaan muka "hyvän" nimessä. Itsekin joskus saanut himouskovan huonekaveriksi sairaalassa ja alkoi kyllä vituttaa, kun oli nähtävästi päättänyt, että jokainen on pakko saada käännytetyksi ja piinasi mua koko ajan.

Minun on vaikea nähdä noita jeesusteluja rakkauden tekoina, kuten uskovat väittävät, mutta varmaan tarkoittavat hyvää. Ehkä voisivat oppia kunnioittamaan muita, niin saisi uskiksetkin enemmän kunnioitusta sitten :--) Tapauskovaisethan ei tämä ongelma ole, jotka siis itsekseen tai keskenään näitä pohtivat, vaan nämä herätysliikkeisiin kuuluvat ääritapaukset, jotka ottavat asiakseen kuuluttaa elämänkatsomustaan jokaiselle.

Itse en tarvitse illuusiota kuolemanjälkeisestä elämästä löytääkseni, mahdollisesti verraten lyhyelle, elämälleni tarkoitusta. Jos joku tarvitsee, niin toisia on kyllä aika turha siinä sitten käännyttää, en minäkään tule kenellekkään paasaamaan elämänkatsomustani, keskustella voin toki, jos toinenkin osapuoli sen osaa ja sitä haluaa :--P
joonas90 | 23.9.2008 klo 23:02:34