Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Syöpä ja elämänkatsomus

Re: Tämä heilahtelu

Kiitoksia taas hilleviivi. Kyllä minä olen hoitoalalla töissä ja silloin tällöin vuosien saatossa olen ollut saattamassa matkalle muutamia asukkaitani, heidän omasta pyynnöstään kohdata kuolema kotona. Siksi, ehkä kiinnitän näihin asioihin huomiota ja keskustelenkin niistä avoimesti. Tiedänhän minä, että kun hoito ei enää auta niin joskus se on syytä lopettaa ja usein myös voimien kannalta välttämätöntä. Kuitenkin, tuntuu siltä, saavatko potilaat tarpeeksi tietoa omista eduistaan ja siitä mitä voivat vaatia esim. kaupunkien/kuntien velvoitteesta järjestää hoitopaikka maksusitoumusta vastaan tai esim. velvoitetta kotiapuun. Kaikilla kun ei ole niitä omaisia ja läheisiä jotka jaksavat ottaa selvää ja pitää puolia. Nämä nyt ovat näitä mietteitä ja samaa mieltähän täytyy olla siitäkin, ettei etukäteen tule surra ja murehtia asioita. Laitan sinulle myös hilleviivi yksityispostia kun jäi eräs asia kaivertamaan minua.
eijuli | 7.4.2009 klo 08:27:36