Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Miesten syövät

Re: ers.mitäs nyt

Meillä Turussa ei harrastetaa braky-hoitoa lainkaan. Ongologit eivät pidä sitä hyvänä menetelmänä. Näin mielipiteet vaihtelee. Käytössä täällä on kuvantamisohjattu sädehoito tai robotti.
Sädehoidosta minulle ei tullut oikeastaan mitään haittoja. Robotti liekkaukset tällä tekee vain muutama urologi, jotta taito kehittyisi.
Ei pitkää aika siitä, kun puhuin meidän uroylilääkärin kanssa ja hän piti tuota robottia varsin hyvänä ja vähän komblikaatioita tuottavana menetelmänä. Potilaan sairaalassa olo aika on todella lyhyt.
Leikkauksessa vaivat tulee heti ja säteissä mahdolliset haitat viiveellä. Valitse niistä.
Elä hetkuile. Hoidon kanssa tässä taudissa ei ole todellakaan mitään kiirettä. esim kolmessa kuukaudessa syöpä ei juurikaan ehdi kasvamaan. Muissa syövissä on toinen juttu.
Odotus aikana, pahempi on pään kestäminen kuin itse tauti. Pään kestämiseen saa apua ainakin paikallisesta syöpäyhdistyksestä. Apua kanattaa hakea mielummin silloin, kun ei vielä tunnu oikein pahalta.
Itse olen hakennut apua psykologilta. Alkujaan pieni kynnys on noista ovista kulkea. Viimeksi ennen nykyistä hoitoani, hän sanoi parin kerran jälkeen, että et sinä mitään apua tähän tarvi.
toimasan | 19.3.2013 klo 09:39:28