Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Miesten syövät

Re: ers.mitäs nyt


Kovasti olet nuori ers-potilaaksi. Eiköhän sinulla ole hyvät mahdollisuudet selvitä vähin haitoin. Minä ainakin olen kuunnellut ja katsellut muiden kokemuksia ja keskustellut useampienkin lääkäreiden kanssa.

Oma tapaukseni on sellainen että olen nyt ollut runsaat 10 vuotta hoidottomassa seurannassa. Eturauhassyövistä on vaarallisia noin 5- 10%. Minun Gleason- arvoni oli 3+4. Ikää on nyt 69 v. Uusia biopsioita ei ole otettu, koska eräiden tietojen mukaan toimenpide voi aiheuttaa syöpäsolujen leviämisen.

Tuntuu että kaupallisuus on kovasti mukana tarjoamassa erilaisia hoitoja. Olivatpa hoidot, koneet ja laitteet minkälaisia tahansa, perusongelma on ratkaisematta. Mikä syöpä tulee henkeä uhkaavaksi?

Sairaanhoidossa kaupallisuudella on valitettavasti erityisen hyvä markkinointiase käytettävissään, pelottelu. Maltetaanko sitä olla käyttämättä?

Esimerkiksi omalla kohdallani olen eräänä perusasiana pitänyt sitä, tunnenko itseni sairaaksi. Lääkäreiden lausunnot (kaikki he ovat lukeneet samat kirjat) ovat hyvin samankaltaisia . .Minun tapauksessani ne ovat olleet vääriä. Tietenkään ei ole tiedossa mitä tulevaisuudessa tapahtuu. On huomattava, että kun valitaan jokin hoitomuoto, muut peittyvät, koska ei tiedetä mitä olisi tapahtunut jos olisi valittu toinen hoitomuoto. Joku lääkäri epäilikin, että kohtalokas syöpä saattaa edetä, tehdään sille mitä tahansa tai jätetään tekemättä. Ikääntyminen olisi opittava erottamaan sairaudesta. On luonnon mukaista että elintoiminnat hidastuvat kun vanhuus etenee.

Kaikkea hyvää sinulle ja kaikille muille!
kataja | 15.3.2013 klo 20:42:27