Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Miesten syövät

Re: Jälkitarkastus

Moi!
Syöpä tosiaan oli lääkärin mukaan pieni ja sijaitsi melko keskellä ulottuen molempiin lohkoihin,enkä
ymmärrä tota pt2c luokitusta jonka mukaan se olisi jo selkeästi tunnettavissa tai näkyisi jollain
kuvantamisella mitä minulla ei tapahtunut.Tai sitten en luokitusta vieläkään tajua.
Joka tapauksessa olen siis liittynyt "nollakerhoon" jossa ajattelin pysyä todella monta vuotta,ehkä jopa
lopun ikääni,jos hyvin käy.

Tuli itsellekin mieleen tuo ylihoito kun tulokset sain,mutta en koe olevani ylihoidettu koska olen suhteellisen
nuori.Luulen että olisin jokatapauksessa jossain vaiheessa hoitoon joutunut vaikka rauhalliselta tuo
tauti vaikuttikin.Tähän nuoreen ikään perustuen leikkaus oli mielestäni hyvä vaihtoehto nopean toipumisen takia.
Nyt kun leikkauksesta on kulunut tasan 7 viikkoa olen käytännössä lähes leikkausta edeltävässä kunnossa.

Pidätyskyky hyvä,pelkkä vessapaperin pala housuissa yllättävien tilanteiden varalta.Yhtään tippaa en ole havainnut
enää tällä viikolla.
Erektio pelasi alusta alkaen. Vekotin ei kyllä pysy kovin pitkään täydessä terässä,mutta melkein kuitenkin,eikä
haittaa menoa.Lääkkeillä en ole asiaa koittanut korjata kun olemme tyytyväisiä tilanteeseen joka
varmaan vielä paranee.
Muutenkin pystyy tehdä kaikkea mitä ennenkin.Joissain tilanteissa navan yläpuolelle tehty viilto hiukan kiristää ja
viikonloppuna pari reilun tunnin mittaista moottoripyörälenkkiä aiheutti jonkinmoista epämääräistä epämiellyttävää
tunnetta alapäässä.
Kaikenkaikkiaan olen ainakin n.95 prosenttisesti ennallaan jo tässä vaiheessa ja se riittää hyvin vaikka
tämän enempää en tästä toipuisi.Tämän nopean toipumisen uskon olevan paljon ikäni ansiota.Niin ja
tietysti hyvälle kirurgille täytyy antaa pisteet.

Vaikka tauti voi olla uusinut jo seuraavaan psa testiin mennessä niin tunnen että olen saanut ainakin erävoiton!
Tammikuussa otettiin biopsiat ja siitä asti vaihteleva tuska päällä niinkuin te kaikki hyvin tiedätte tunteen.

Nyt aion antaa pään huilata muutaman kuukauden ilman että takaraivossa jatkuvasti kummittelee tieto että mulla on syöpä.
Alan kääntää ajatusta siihen että mulla oli syöpä joka leikkaamalla hyvinkin saatettiin parantaa.

Tuo patologin lausunto leikatuilta on monesti lisää tuskaa tuottava asia.Todella kiva saada tietää mitä siellä
oikeasti oli,mutta kyllä sädehoidettu pääsee tavallaan helpommalla kun kaikenmaailman marginaalit ja invaasiot
jää tietämättä,ellei tietysti ole jo biopsiassa näitä todettu.

Palataan asiaan

Hyvää loppukesää!




Jiho | 7.8.2013 klo 17:04:01