Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Miesten syövät

Re: Jälkitarkastus

Ylihoidosta en olisi huolissa, sillä tuo pt2c (kuten myös minulla) kuuluu käypä hoito -suosituksen mukaan suuren riskin ryhmään. No tätä ei tietysti tiedä ennen patologin lausuntoa, mutta aktiivinen seurantakaan ei ole helppoa. Kun vielä jostain löydetään kuvantamistapa, jolla kaikki vieras voidaan tarkasti nähdä, niin silloin tietysti voidaan helposti seurata tämän kutsumattoman kaverin liikkeitä ja reagoida sen mukaisesti.

Mitä nuorempi niin sitä parempi on hoitaa ajoissa. Ja kuten oheisessa Propon linkissä http://www.epaper.fi/reader/?issue=48471;00b5a00d21cc62590fa0b53a7e317a21 Timo Joensuu toteaa, niin jos syöpä on tullakseen, se kannatta löytää ajoissa. Nyt ollaan myös pikkuhiljaa ehkä kallistumassa ajatukseen yleiseen seulontaan. On huomattavasti helpompi (ja halvempi) hoitaa syöpä ajoissa kuin odottaa sen toteamista tulleista oireista, silloin se voi olla jo levinnyt.

Leikkauksen haittapuolia on aina mainittu useita, niitä ei tietysti kaikille tule ensimmäistäkään, mutta hyötyjäkin on; ehkä ajatukset siitä, että eturauhanen on poistettu rauhoittaa mieltä normaaliin elämään. Ja vekottimen toiminta, se ei ehkä jaksa olla täydessä terässä pitkään, mutta kun itse sain suomalaisen lääketehtaan lääkkeitä olin erittäin positiivisesti yllättynyt, saattaisi auttaa myös eturauhasen tulehdukseen lisäämällä vekottimen verenkiertoa. Tuosta tulehduksesta kun on arveltu, että se saattaa edesauttaa syövän ilmestymistä. Hyötynä on myös se, ettei yöllä pääsääntöisesti tarvitse käydä vessassa, kun laajentunutta rauhasta ei ole. Ja pissaa ei tarvitse lirutella, vaan se tulee kuin pikkupojalla.

Naatiskellaan vielä kesästä!
punarinta | 9.8.2013 klo 18:36:32