Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: Pään ja kaulan alueen syöpäpotilaat..

Hei!

Mepiformista voit lukea lisää esim. sivulta ** Ylläpito poistanut aktiivisen linkin ** Silikonilaastari estää arpia paksuuntumasta ja auttaa niiden parantumisessa. Minä sain leikanneelta lääkäriltä ensimmäisessä kontrollissa lähetteen fysioterapeutille lähinnä siitä syystä, että kaulan kiristykset vaikeuttivat käden liikkumista. Olen tehnyt venytyksiä joka päivä, mutta hitaasti tuntuvat käsivarren liikeradat korjaantuvan. Lymfaterapiamahdollisuudesta puhuttiin sairaalassa, mutta koska minulla ei ole enää turvotuksia, ei lääkäri sitä nyt suositellut. Ymmärtääkseni se on tarkoitettu nestekierron parantamiseksi ja turvotusten vähentämiseksi.
Minäkin olen tottunut liikkumaan paljon. Kävely ja pyöräily onnistuvat, mutta jumppaamista rajoittavat kaulan ja käsivarren kiristykset. Täytyy vaan yrittää olla kärsivällinen, mikä on minullekin aika vaikeaa.
samassa veneessä | 29.9.2010 klo 15:23:33