Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: Pään ja kaulan alueen syöpäpotilaat..

Hei marra, tuo mitä kerroit pään telakoimisesta - sama juttu minulla. Oli tosi ahdistava kokemus, minulle sädehoitoa annettiin 30 kertaa. Välillä olen ollut töissä, välillä saikulla. Minulle sädehoito teki kasvojen iholle kuolion ja jouduttiin tekemään ihonsiirtoleikkaus. Nyt on takana toinen semmonen, toivottavasti kaikki menee hyvin. Sädehoidetun puolen silmäkin sai osansa joten näkökyky siinä ei ole paras mahdollinen.

Myös minulla on kasvojen alueella tunnottomia alueita eikä niihin lääkärin mukaan luultavasti koskaan tunto palaakaan. Syöpäleikkauksista jäi hermosärky johon syön jatkuvasti lääkkeitä. Mutta itse syövästä ei ole ainakaan tällä hetkellä mitään merkkejä ja muistuttelen itseäni sillä aina kun rupeaa oikein ketuttamaan.

Sinä olet ymmärtääkseni selvinnyt aika lyhyellä sairauslomalla. Mitä itse arvelet, onko sairaus vaikuttanut jaksamiseen työssä? Nimittäin tuo mitä kerroit väsymisestä, se on kyllä totta. Ja sen käsittely mitä on käynyt läpi, ei sekään mikään läpihuutojuttu ole, tai ainakaan minulle ei ollut.

Mutta kaikesta huolimatta, oikein hyvää syksyn jatkoa sinulle. Yritetään pärjätä näillä mitä on eikä väsytetä itseämme liikaa!

Zaziki

zaziki | 23.9.2010 klo 21:22:28