Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: Pään ja kaulan alueen syöpäpotilaat..

Olen itsekin juuri "vaiheessa" leikattu 16.4.14, nyt maanantaina saan Tayssa lopullisen diagnoosin ja hoitosuunnitelman.
Sairastan jo aiemmin follikulaarista lymfoomaa, nyt huomasin helmikuussa nieulussa oudon kohdan, joka osoittautui nielurisan syöväksi, liittyykö lymfoomaan, tiedän vasta maanantaina.
Leikkaus oli suuri, nielurisan syöpäkyhmy ´poistettiin, paikalla laitettiin kudosta oikeasta kyynärvarresta, kyynärvarteen taas ihonsiirto reidestä.
Sairaalassa olin 12 päivää, nyt toipumassa kotona.
Nielun siirre onnistui hyvin, ei aiheuta suurempia hankaluuksia. Ihonsiirto paranee sitä hitaammin, odotan jännityksellä, mitä plastiikkakirurgi siitä sanoo.
Mutta kaikkein kiinnostunein olen sädehoidoista, niitä tulen 99 % varmuudella saamaan yhteensä 30 kpl, viikon jokaisena arkipäivänä, siis yhteensä 6 viikkoa.
Mitä ne tulevat tekemään suuni limakalvolle.
Onko ketään tätä samaa läpikäynyttä, olisin todella kiinnostunut tietämään,saavatko kaikki nuo kaikki sivuoireet, mistä sairaalassa,Syöpälehdessä jne puhutaan.
Leikkaus oli paha, mutta onko sädetys ehkä vielä pahempi?
Spatz | 10.5.2014 klo 09:53:08