Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: Pään ja kaulan alueen syöpäpotilaat..

Minulla on leikattu viime vuoden lopulla sylkirauhasen kasvain kaulalta, aivan leukaluun vierestä ja myös tehty puhdistusleikkaus eli poistettu imusolmukkeet kaulan alueelta toiselta puolelta. Syöpä oli niin sanotusti maltillinen eikä ollut tehnyt etäpesäkkeitä. Sädehoitoa annettiin 32 kertaa. Sädehoito oli sinänsä ikävä kokemus, kun pääni telakoitiin joka kerta maskin avulla hoitopöytään. Siihen oli vaikea sopeutua vaikka itse hoitotilanne olikin vain muutaman minuutin. Henkilökunta oli kuitenkin loistava.
Melkein vuosi kulunut ensimmäisestä leikkauksesta, leikkauskohta on vieläkin kiristävä ja kipeä, turvotusta on edelleen ja tunnottomuutta. Lisäksi leuan alla heltta kuin kanalla konsanaan. Suu kuivuu ja nielu on kipeä. Toipuminen on todella hidasta, töissä olen kuitenkin ollut jo yli 4 kuukautta. Kasvaimeni havaitsi hammaslääkäri vuositarkastuksen yhteydessä. Kyllä hoidot ja sairastelu on väsyttänyt eikä huumorintaju oikein enää ole samalla tasolla kuin ennen sairastumista.
Marra
marra | 22.9.2010 klo 20:48:51