Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: Pään ja kaulan alueen syöpäpotilaat..

Ainakaan minä en ole saanut. Tuo lymfaterapia on minulle muutenkin outo, mitä se pitää sisällään?

Olen kyllä ajatellut, että voisin hyötyä fysioterapeutilla käynnistä. Koska syöpä oli laajalle levinnyt, minulta jouduttiin "tyhjentämään" koko poskiontelo ja siinä on sitten vaurioitunut myös hermoja. En oikein tiedä mitä voin/uskallan tehdä kun pienikin rasitus tuntuu herättävän tuon hermosäryn ja sitä ei sitten millään meinaa saada talttumaan! Lääkärin ohje oli että pitää vaan opetella elämään rauhallisemmin. Niin kai se on mutta toivoisin joskus vielä pääseväni noista särkylääkkeistä eroon..
Ajatuksissa olisi sekin, että fysioterapeutti osaisi neuvoa sopivaa liikuntaa - vai pitääkö vaan kokeilla mitä kestää ja minkä verran. On niin outoa kun olin entisessä elämässä kova liikkumaan ja nyt se ei enää onnistu.
Kerrotko vielä mihin tarkoitukseen tuota Mepiformia; ajattelin kun minullakin on kasvojen alueella arpia?
zaziki | 29.9.2010 klo 10:05:51