Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: Pään ja kaulan alueen syöpäpotilaat..

Heissan! Olen ollut Tays:ssa potilaana kielisyövän vuoksi 8/2013 lähtien. Kasvain kielessä oli pieni, se leikattiin ja sen jälkeen 33Gy sädehoitoa suun ja kaulan alueelle. Olin hyväkuntoinen ja elämäni vedossa, joten kieltäydyin peg-letkusta ja ajttelin selviäväni sädehoidosta hyvin. Hoitokertoja siis 33, aina arkisin. Hoitokerta kesti 25min. Kauhistus oli tämä muovi-muotti, joka tehtiin, jotta pää varmasti pysyy joka kerta samassa asennossa. Ja siitä se sitten lähti joulukuussa viime vuonna. Melko moiset sivuvaikutukset alkoivat 2:n viikon jälkeen. Joulun tienoissa tuli vähän pidempi tauko ja sitä rataa.
En halua yhtään pelotella, mutta omalla kohdallani olisin toivonut enmpi keskustelua sivuvaikutuksista. Kokemukseni oli aivan karmea ja sain varmaan pahimmat sivuoireet ikinä. Onneksi ne ovat yksilöllisiä. Mutta edelleen minulle ilmaantuu tälläisia myöhäisiä oireita, vaikka hoito loppui jo tammikuun lopussa. Voin kertoa tarkemmin, jos olet kiinnostunut, joten siinä tapauksessa viestittele. Voimia sinulle joka tapauksessa toivotan runsain mitoin.
santtu59 | 25.5.2014 klo 19:48:08