Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Elämä syövän jälkeen

Re: Lapsi syövän jälkeen

Minä tulin raskaaksi samankaltaisten hoitojen (kuin sinulla) ja siis keinotekoisten vaihdevuosien jälkeen. Agressiivinen, kainaloimusolmukkeeseen levinnyt rintasyöpä siis perussairaus.
Eli Zoladexia myös pistettiin joitakin vuosia. Lääkärit sanoivat, etten enää voi tulla raskaaksi, koska nuo keinohormonit lopettavat munasarjojen toiminnan, ja minulla oli vielä dermoidikasvaimen vuoksi vain yksi munasarja jäljellä.
Kun oli mennyt 4 vuotta syövän ilmaantumisesta ja hoidoista, olin vuoden ilman lääkitystä, koska halusin kokeilla raskautta.
Tulin raskaaksi, ja syöpäkin uusi katkaisten selkärangan raskauden aikana. Mielettömät kivut, kuin viiltävää raastavaa vihlomista. Halusivat abortoida lapsen, että päästään minua hoitamaan. En antanut. Minulle elinaikaennuste oli parhaimmillaankin 2 kivuliasta vuotta. Mutta loppu hyvin kaikki hyvin. Lapseni on nyt ihana 3-vuotias ja itse olen hyvässä kunnossa taas. Sain ulkomailla hoitoa, joka alkoi tehota. Suomen hoidotkin antoivat hetkellisen helpotuksen, lievittivät hieman kipuja pariksi kuukaudeksi, mutta tämä ulkomainen hoito sitten vei kivut kokonaan pois. Nyt voin elää täysin ilman kipulääkitystä. Syöpä on pysynyt kurissa. Ihanaa!
Kirsikka | 29.12.2007 klo 17:22:01