Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Elämä syövän jälkeen

Re: Lapsi syövän jälkeen

Hei
Itselläni todettiin rintasyöpä neljä vuotta sitten ja silloin kävin mielessäni tuon saman keskustelun.
Nyt en enää aktiivisesti pelkää syövän uusiutumista (kevään 4-vuoden kontrollissa kaikki ok). Lähinnä mietin, että mitä jos saan tytön ja hänellä todetaan myös 27-vuotiaana syöpä ja hän kuolee siihen? Mutta olen päätynyt optimistiseen ajatteluun, että siihen mennessä on keksitty entistä paremmat lääkkeet tähän syöpään.
Neljä vuotta sitten olin sinkku, mutta kolme vuotta sitten löysin sen elämäni miehen ja puoli vuotta sitten menimme naimisiin. Nyt uusi ihmisenalku on neljä kuukautta vanha ja näkee toivottavasti päivänvalon ensi vuoden alussa =) Positiivista on myös, että sytostaatit eivät tainneetkaan tuhota kaikkea hedelmällisyyttä, kun raskaus saatiin muutamassa kuukaudessa alulle.

Ensimmäisenä vuotena pelkäsin hysteerisesti syövän uusiutumista, toisena pelkäsin jonkin verran, mutta kahden vuoden jälkeen pelko haihtui pikku hiljaa. Syöpäni oli erittäin nopeasti kasvava ja ajattelin, että jos se uusiutuu niin kyllä se uusiutuu aika nopeasti.

Minua kiinnostaisi kuulla kokemuksia niiltä, jotka ovat saaneet lapsen tram-leikkauksen jälkeen - miten vatsan arpi venyy tms.

Ines
ines75 | 5.8.2007 klo 10:42:39