Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Sururyhmä

Re: Vertaistukea 20-25 vuotiaasta nuoresta joka on menettänyt äitinsä/isänsä syövälle

En ihan pääse kriteereihin, mutta olen 19-vuotias, joka täyttää elokuussa 20, ja menetin viime kuussa isäni ruokatorven syövälle. Diagnoosin saannissä ja kuoleman välissä oli vain 6 viikkoa, ja se oli löytövaiheessa jo niin agressiivinen, että hänet ohjattiin suoraan palliatiivisen hoidon piiriin. Syöpä oli jo levinnyt lyötövaiheessa ainakin maksaan ja luustoon. Luustosta löydetty muutos olikin syy osastolle joutumiselle. Olin paikalla kun hän viimeiset hengenvedot veti ja nukkui pois. Eilen siunasimme hänet haudan lepoon äidin sukuhautaan.

Ikävä on ollut suuri, onneksi tukena on ollut äiti ja seurustelukumppanini. Toivoisin tosin myös tukea muilta saman kokeneilta, juttuseuraa. Ystäviä minulla ei ole paljon, ja en tiedä mistä muualta juttuseuraa saisin. Kaikki tuntuu vielä aika epätodelliselle. Aika kai lopulta haavat.
Anzku | 10.6.2013 klo 02:16:14