Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Saattohoito

Re: elämää ylläpitävän hoidon varassa elävät

Olen tosi iloinen, että vastauksia tai siis keskustelun jatkoja on näin monta. Pienenä huomautuksena itsestäni sanon sen verran vielä etten edes kuulu kirkkoon, eikä minulla tunnu olevan mitään tarvetta mutta ymmärrän hyvin ihmisiä jotka haluavat luottaa johonkin korkeampaan oli se sitten kristinuskoin, juutalaisuuden tai muslimien tai minkä tahansa uskonnon puoleen kääntymistä. Minulle tärkeintä on, että ihminen on onnellinen oman päänsä sisällä, siellähän me ajattelemme, emmekä pääse ajatuksiamme karkuun ennen kuin lopussa. Pyrkimällä ajattelemaan mahdollisimman laaja alaisesti ja suvaitsevasti, löytyy elämän ilo, eikä välitä enää pienistä harmeista vaan halua keskustella monipuolisesti erilaisten ihmisten kanssa.
Tärkeimmältä, ainakin minusta tällä hetkellä, olisi puhua vapaasti kohtalo tovereiden kanssa jolloin todella voi puhua suoraan sellaisistakin asioista jotka ehkä pahoittavat terveiden mielen tai paranemista odottavien mielen. Siksi haluaisinkin, että saisimme suoraan oman keskustelu palstan. Se, että kuka vaan voi sitä lukea, ei haittaa sillä silloin he lukevat sitä vapaa ehtoisesti eikä meidän kuoleman kanssa elävien tarvitse olla hienotunteisia vaan voimme kirjoittaa rehellisesti.
Saattohoito, tai millä nimellä viimeisiä aikoja sitten haluaakin sanoa, on meillä jossakin tulevaisuudessa ja varmaan silloin mielellään kirjoittaakin tämän otsakkeen alla ja nytkin varmasti tulee luettua myös tämä palsta ja varmaan kirjoitettuakin tänne mutta toivottavasti ylläpitäjä nyt aloittaisi uuden palstan selkeämmällä nimellä.
Olen ollut tänään tiputuksissa joten olen aika väsynyt. Kiitos kaikkien kannustuksesta. Luen vielä tarkemmin kunkin vastauksen ja kirjoittelen sitten enemmän.
Tänään on tuullut ja sataa paraikaa mutta mieleni on iloinen kiitos teille ja ulkoilla voi säällä kuin säällä kunhan on asianmukainen asustus mutta eihän sitä tulevaa kevättä voi mikään voittaa valoineen!
kuolemassa | 10.4.2008 klo 00:02:26